Categorieen

F.A.Q.

Frequently Asked Question (veel gestelde vragen)

 

Kan ik de producten in jullie winkel bekijken?
Natte Neuzen honden outdoor shop heeft geen winkel en/of showroom. Op onze website proberen wij de producten zo duidelijk en compleet mogelijk te omschrijven voorzien van diverse illustraties en maattabellen zodat een goed beeld gevormd kan worden van het product. Mocht u langs willen komen om de artikelen te bekijken, bel dan even voor een afspraak.

 

Wat als ik iets koop en de maat klopt niet?
Bij de meeste producten staat duidelijk aangegeven welke maat uw hond nodig heeft. Zo vallen sommige producten klein en anderen groot. Het is belangrijk dat precies de aangegeven maattabellen worden aangehouden. Zo kan een flinke grote hond bijvoorbeeld wel eens medium hondenschoentjes nodig hebben. Mocht de maat toch niet kloppen dan kunt u het product ruilen of retourneren. Wanneer wij uw (ongebruikte) artikel terug hebben ontvangen zenden wij u de juiste maat toe.

 

Wat als ik niet thuis ben als het pakketje wordt bezorgd?
De bezorging gaat meestal via PostNL. Wanneer u niet thuis bent op het moment dat het pakje wordt bezorgd, vindt u een briefje in de brievenbus van de postbode dat op een later tijdstip het pakje nog een keer wordt aangeboden. Mocht u er dan ook niet zijn, dan kunt u met het "ik-vond-u-niet-thuis-briefje" naar het plaatselijke postkantoor om uw pakje op te halen.
Tevens bieden wij de mogelijkheid om via PostNL de optie "pakje gemak" te gebruiken, waarmee u niet thuis hoeft te blijven om uw bestelling in ontvangst te nemen, maar het zelf kunt afhalen op een afhaalpunt bij u in de buurt. 

 

Wat is de gemiddelde levertijd?
99% van alle artikelen zijn op voorraad en kunnen direct verzonden worden, dus binnen 24 uur. Ook zijn er enkele artikelen waarvan de levertijd één tot 3 weken kan duren. Sommige artikelen worden ook met de hand op bestelling gemaakt, wat kan resulteren in een iets langere levertijd. Wij proberen de levertijd zo goed mogelijk in te schatten en zullen ingeval het lang gaat duren contact met u opnemen.
 

Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten bedragen € 2,95 voor een normale verzending. De verzendkosten voor België en Duitsland zijn € 9,95 De verzendkosten onder rembours zijn € 15,75
U vraagt zich waarschijnlijk af waarom wij niet gratis verzenden boven een bepaald bedrag.

Het bedrag dat wij bij de bestellingen berekenen is een gedeelte van de werkelijke verzendkosten, welke bij PostNL steeds hoger komen te liggen, wij berekenen slechts € 2,95 aan onze klanten door, voor een standaard pakket in Nederland.

Er zijn inderdaad webshops die alle bestellingen gratis verzenden, dit zijn meestal de grote webshops met duizenden bestellingen per maand, deze webshops kunnen bij de verzenders contracten afsluiten voor een prachtig laag prijsje, dat kunnen wij helaas niet omdat we niet aan zulke grote aantallen komen.
Ook zijn veel consumenten door die grote jongens een beetje gewend/verwend geraakt doordat men daar vaak geen verzendkosten hoeft te betalen, er zijn ook wat groteren die er gedeeltelijk al op terug gekomen zijn. Tevens is het zo dat u bij een winkelcentrum wanneer u zelf uw gewenste producten gaat kopen, meestal ook parkeerkosten moet betalen zowel bij de grote als bij de kleine winkelcentra.

Maar wat wij wel bieden is een uitstekende klantgerichte service en garantie, die bij de kleinere webshops die ook met de groten mee willen doen en dus ook gratis verzenden vaak ver te zoeken is, dit horen wij van verschillende klanten.
Ook bieden wij aan onze klanten de optie “Pakje Gemak” waarmee u niet thuis hoeft te blijven om uw bestelling in ontvangst te nemen, maar het zelf kunt afhalen op een afhaalpunt bij u in de buurt.

Tevens bieden wij de hoogste kwaliteit artikelen met nette prijzen, wij verhogen de prijzen minimaal indien mogelijk, verschillende artikelen zijn bij ons al 6 jaar voor dezelfde prijs, daar we hebben nog geen prijsverhogingen voor doorgevoerd.

Verder is het zo dat u bij ons in de webshop met een beveiligde SSL verbinding kunt afrekenen, waardoor uw gegevens altijd veilig zijn en wij het webshop Keurmerk en Webshop Trustmark en Emota European Trustmark mogen voeren.

Wij streven en hebben alleen tevreden klanten, door onze goede service en uitstekende garanties en kwaliteits artikelen, en we zien u dan ook ná deze bestelling in de toekomst weer graag terug in onze webshop.

Wij hopen u met deze uiteenzetting betreffende de verzendkosten voldoende te hebben geïnformeerd, en wensen u en uw hond heel veel plezier van de nieuwe honden artikelen.
 

Garantie:
Op alle producten in de webshop is 1 jaar fabrieks garantie, en mocht er na een jaar toch een probleem zijn dan proberen we dat altijd voor u zo voordelig mogelijk op te lossen.

 

Ik heb spijt van mijn aankoop, mag ik mijn geld terug? 
Ja, U heeft een bedenktijd van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, vanaf de dag dat u het product ontvangt. Het product kan alleen ongebruikt en,  indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden.
Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor uw rekening.
Wij zullen het bedrag binnen 1- 2 dagen crediteren.
Tevens kunt u gebruik maken van het modelformulier/retourformulier.

Wij vergoeden alle betalingen van uw bestelling, inclusief eventuele leveringskosten die door ons in rekening gebracht zijn voor het te retourneren product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop u de retourzending meldt. Tenzij wij u aanbieden het product zelf bij u af te halen, wachten wij met terugbetalen tot wij het product terug hebben ontvangen, of tot u  aantoont dat u het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. Wij gebruiken voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat u heeft gebruikt bij het bestellen van het product, tenzij u instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor u.
 

Verkopen jullie ook kalenders, beeldjes en andere dingen?
Vrijwel alles wat wij verkopen staat op de website. Natte Neuzen honden outdoor shop richt zich met name op honden buitenprodukten voor onderweg. Wat wij zeker niet verkopen zijn, stickers, kluifjes, beeldjes, hondenvoer en de meeste andere artikelen die in een gewone dierenzaak 'om-de-hoek' te koop zijn.

 

Zijn jullie artikelen ook te koop in een gewone dierenzaak?
Veel artikelen zijn alleen bij ons verkrijgbaar.

 

Krijg ik korting als ik veel tegelijk bestel?
Het is mogelijk korting te krijgen. Dit is wel afhankelijk van het bestelbedrag en de soort artikelen. Indien u denkt hiervoor in aanmerking te komen kunt u voordat u besteld het beste even contact met ons opnemen.
 

Heeft Natte Neuzen een folder?
Wij hebben geen brochure. Alle gegevens van de producten staan uitgebreid op deze website.

 

Welke betaalmogelijkheden zijn er bij Natte Neuzen?
Betaal mogelijkheden: i-Deal, per bankoverschrijving, Rembours, Mister Cash (BE), Sofort Banking (DE), Visa, Mastercard, Maestro.

 

Klachtenprocedure:
Indien de klant een klacht heeft aangaande de producten of dienstverlening van Natte Neuzen, kan zij haar klacht kenbaar maken bij Natte Neuzen. Dit kan telefonisch, per fax, per e-mail of per gewone post geschieden. Natte Neuzen zal vervolgens binnen 1 - 3 werkdagen contact opnemen met de klant aangaande de klacht. Natte Neuzen verplicht zich uiterst in te spannen om te komen tot een bevredigende oplossing. De Stichting Webshop Keurmerk is per 1 juli 2012 aangesloten bij de Stichting Geschillen Commissie met een eigen Geschillencommissie Webshop, geheel onafhankelijk van de Stichting Webshop Keurmerk. Daarmee geniet Stichting Webshop Keurmerk de erkenning van de Consumentenbond en de SGC. Tevens biedt de Stichting per 1 juli 2012 een nakomingsgarantie ten aanzien van uitspraken van de SGC.